تعمیر کولر گازی تهران در تمامی مناطق

آموزش تعمیرات کولر گازی و روش نصب کولر گازی

در دوره آموزش کولر گازی بترتیب شما با روش نصب، اشکالات نصب، عیب یابی پنل، یونیت بیرونی، شارژ گاز کولر و تعمیر برد اینورتر بصورت تخصصی آشنا میشوید. از بیس نصب یک کولر تا تعمیرات برد و پنل کولر گازی شما عملی و زیر نظر تعمیرکار مهارت کسب میکنید. پس حتما سری به کارگاه آموزش نصب و تعمیر کولر گازی کامتک بزنید.

سرفصلهای دوره آموزش تعمیرات کولرگازی

در یادگیری تعمیرات کولر گازی لازم است که شما با عیب یابی پنل، کندانسور، نحوه شارژ گاز و از همه مهمتر تعمیر برد اینورتر کولرگازی (اسپلیت) آشنا شوید تا بتوانید در بازار کار نتیجه خوبی بدست آورید. کارشناس و تعمیرکار مجرب کامتک با بکارگیری تجربه چندین ساله بهترین سرفصلها را برای یادگیری کارآموزان مهیا کرده است.

  • شناخت مدلهای کولر گازی شامل اسپلیت، دوتیکه و پنجره ای
  • آموزش شناخت قطعات الکترونیکی مدار کولرگازی
  • تست و اندازه گیری قطعات SMD و DIP روی برد اینورتر اسپلیت
  • نحوه لحیم کاری صحیح جهت برداشتن قطعات با هیتر و هویه
  • آموزش کار با مولتی متر جهت تست و بررسی قطعات الکترونیکی
  • بررسی برد کولر گازی از لحاظ ساختار، توانایی و رسم دیاگرام مدار
  • معرفی قطعات روی برد و نحوه رسیدن به قطعه معیوب برد کولر
  • آموزش ولتاژ گیری برد اینورتر کولر گازی و عیب یابی مدار
  • آموزش ارتباط رله ها و آی سی ها با پنل و موتور کولرگازی
  • پروگرام کردن و برنامه ریزی IC های ایپرام در بردهای اینورتر کولر
  • شاخت اجزای پنل داخلی شامل موتور فن، سنسور سرمایش و گرمایشی
  • شناخت اجزای یونیت خارجی کولرگازی دو تیکه شامل موتور و خازن و برد
  • روش روشن کردن مستقیم موتور و کندانسور کولرگازی و عیب یابی آن
  • شناخت انواع مبرد ها برای گاز زدن کولر گازی و بررسی توانایی کندانسورها
  • آموزش شارژ گاز و کار با گیج و نحوه عیب یابی کندانسور انواع اسپلیت
  • بررسی شیربرقی سرمایشی و گرمایشی کولر شامل عیب یابی و تعویض آن
  • آشنایی با کدهای خطا و رفع عیوب متداول کولر گازی (اسپلیت)
  • بررسی عیوب میزان سرمایش کم و استارت نخوردن کمپرسور
آموزش تعمیر کولرگازی

آموزش تعمیرات کولر گازی اسپلیت

کلاس آموزش تعمیر کولرگازی شامل روش نصب کولرگازی، برطرف کردن ایرادات نصب، روش تنظیم کولرگازی، تعمیر پنل داخلی، تعمیر پنل خارجی، آموزش گاز کردن کولر گازی (کمپرسور) و آموزش تعمیر برد اینورتر کولرگازی میباشد. در کارگاه آموزش کامتک چندین نمونه برد اینورتر، برد معمولی و تعدادی کولرگازی خراب و سالم برای تمرین شما مهیا است.

آموزش تعمیرات کولرگازی اسپلیت

آموزش تعمیر کولر گازی ال جی، آموزش تعمیر کولرگازی سامسونگ، اموزش تعمیر کولر گازی توشیبا، آموزش تعمیر اسپیلت اجنرال از مثالهای اصلی در کلاس میباشد. البته ساختار کلی ایرکاندیشن ها یکسان است و قدرت و توانایی هر یک متفاوت است. بنابراین شما در پایان دوره کولر گازی تسلط کافی روی برندهای مختلف بدست میآوید.

مهمترین موارد آموزش نصب و تعمیر کولر گازی چیست؟

آموزش قطعات کولر گازی

آشنایی با قطعات کولر گازی و لوازمی که در کارایی دستگاه بکار رفته است، آموزش تست کردن قطعات معیوب الکتریکی و تعویض صحیح آنها، روش تنظیمات کولر گازی، معرفی برندهای کولر گازی از لحاظ ساختاری، آموزش باز و بسته کردن پنل، آموزش عیب یابی و تعمیر سیستم تهویه مطبوع، آموزش مدارات الکتریکی و الکترونیکی کولر گازی، آموزش تعویض لوله مسی، آموزش عیب یابی و تعمیر سرما ساز کولر گازی و تعمیر کمپرسور، آموزش عیب یابی و تعمیرات اجزای مکانیکی کولر گازی، شناخت خازن و کارایی خازن در پنل خارجی، بررسی کدهای خطا و نحوه شناسایی عیوب خطا، آشنایی با انواع موتورهای مورد استفاده در کولرهای گازی، آشنایی با مبردهای جدید و نحوه شارژ مبردهای جدید به سیستم و تعمیر برد اینورتر کولرگازی از مهمترین سرفصلها است تا شما به یک تعمیرکار کولر گازی ماهر تبدیل شوید.

بازار کار تعمیرات کولر گازی

آموزش نصب کولر گازی

با توجه به قیمت اسپلیت نو اصلا مقرون بصرفه نیست که بعد از خرابی و آسیب دیدن کولر گازی آنرا تعویض کنیم. همچنین هزینه های نصب و جابجایی باعث شده تا اگر کولر گازی آسیب دید آنرا تعمیر کنیم. همچنین تعداد زیادی کولر گازی بفروش میرود که این امر میتواند بازار کار بسیار مناسبی برای آنها که میخواهند وارد این شغل شوند بدست آورند.

کولر گازی ها هم دارای سرما و هم گرمایش هستند، اما در فصل سرما کمتر آنها را روشن میکنند و خرابی کولر گازیها بیشتر در ۶ ماه اول سال اتفاق می افتد. بنابراین باید بدانیم که در بازار کار کولر گازی ۶ ماه اول سال بسیار شلوغتر هستیم!

ابزار مورد نیاز برای نصب و تعمیر کولر گازی

ابزار تعمیر کولر گازی

یک تعمیرکار کولر گازی نیاز به ابزارهایی دارد که در کار صفر تا صد را خودش انجام دهد. بطور کل لوازم مورد نیاز برای نصب و یا تعمیر کولر گازی ۳ دسته است. ابزارهای عمومی و ابزارهای تخصصی و ابزارهای تعمیر برد اینورتر کولرگازی.

ابزار عمومی مورد نیاز نصب کولر گازی که برای اکثر کارهای تعمیرات و دستگاه های مختلف استفاده می شود؛ این ابزارها می توانند شامل: کیف ابزار، جعبه بوکس، آچار فرانسه، سیم چین، انبردست، انبر قفلی، سیم لخت کن و دم باریک، متر، انواع پیج گوشتی تخت دو سو و چهار سو، خط کش، چکش و سوهان نام برد.

ابزارهای تخصصی تعمیر و نصب کولر گازی کمی گرانتر و حرفه ای تر هستند. لوله بر مسی، پرچ کن یا لاله کن، منیفولد سرویس (گیج فشار)، پمپ وکیوم، ترمومتر یا همان دما سنج، مانومتر، دستگاه فنر خم کن لوله ی مسی، ابزار جوشکاری لوله ی مسی، دریل، انواع فنر خم کن، الماس شیشه بر، گشاد کن لوله ها، کپسول گاز ازت، سنگ فرز، تراز، سیم برنجی و مسی، مایع توزن از ابزارهای مهم در سرویس کولر گازی است.

ابزارهای تعمیر برد کولر گازی هم مانند مولتی متر، هویه، هیتر، پروگرامر، پنس، قلع کش، پمپ باد و گیره رومیزی میباشند.

برای اینکه هم تعمیرکار برد کولر گازی و هم نصاب کولر گازی شوید مهمترین مسئله بعد از یک کلاس آموزشی خوب، ابزار مناسب است. استاد مجرب کامتک هر چیزی که برای شروع کار شما نیاز باشد را بصورت لیست به شما میدهد تا بتوانید از مراکز معتبر تهیه کنید.

چگونگی کار با ابزار تعمیر کولر گازی و عملکرد هر یک در عیب یابی در کلاس برای شما شرح داده میشود. اگر کمی فنی باشید حتما زیر نظر تعمیرکار کامتک تجربه خوبی در کلاس بدست میآورید و بعد از پایان کلاس تعمیر اسپلیت میتوانید وارد بازار کار شوید.

روش آموزش تعمیرات اسپلیت در کامتک

کلاس آموزش تعمیر کولر گازی

بیشتر کسانیکه میخواهند تعمیر کولر گازی را یاد بگیرند کمی با تعمیرات و کارهای تاسیسات آشنا هستند. اما ما فرض را بر این میزاریم که شما میخواهید از صفر شروع کنید. پس از پایه هر چیزی که لازم باشد تا شما به یک تعمیرکار اسپلیت ماهر تبدیل شوید را مهیا کرده ایم.

معمولا از بیس شناخت قطعات الکترونیک شروع میکنیم که شما با قطعات تشکیل دهنده روی مدارات کولر گازی و اسپلیت ها اشنا شوید. این را بدانید که تمام قطعاتی که روی برد کولر گازی های ایستاده، سقفی و دوتیکه هستند یکسان میباشند؛ پس تست و اندازه گیری قطعات DIP و IC ها را تاکید داریم. بعد از آن سراغ سخت ترین بخش در تعمیرات کولر گازی میرویم که تحلیل برد اینورتر انواع اسپلیت است. از ورودی برق که شروع میکنیم تا خروجی آن به پنل و کمپرسور مسیریابی و ولتاژ گیری را تدریس میکنیم.

بعد از اینکه با مدارات کولر گازی آشنا شدید سراغ اجزای مکانیکی پنل داخلی و پنل خارجی دستگاه میرویم. کلیه قطعات مکانیک پنل ها با برد کولر گازی متصل میباشند؛ پس تمامی مراحل عیب یابی و تعمیرات را پشت سر هم آموزش میدهیم.

آموزش تعمیرات برد اینورتر کولر گازی

چطوری شما را یکماه تبدیل به تعمیرکار کولر گازی میکنیم؟

  • هر چند جلسه ازتون تست میگیریم تا مطالب را یاد گرفته باشید و سپس سراغ مطالب جدید میرویم.
  • وقتی مطالب تئوری گفته میشود همانجا عملی ازتون میخواهیم که خودتان انجام دهید.
  • فیلم آموزشی یا صدای استاد را ضبط میکنیم تا شما دوباره شب مرور کنید.
  • بیشتر کاربردی بهتون آموزش میدیم و از نوشتن بیش از حد جزوه پرهیز میکنیم.
  • البته جزوه آموزشی و سرویس منوال ها و فایلهایی که لازم باشد را بهتون میدیم.
  • در پایان قلقهایی که در کار لازم دارید را در اختیارتون قرار میدهیم.
  • بعد از دوره هم پشتیبانی تلفنی یا واتس آپی داریم که اگر مسئله ای داشتید، بپرسید!
  • بیشتر روی برد اینوتر و الکترونیک تمرین میکنیم چون سخت تر از بخش های مکانیکی است.
  • اگر جلسه ای را متوجه نشین دوباره تکرار میکنیم و سپس سراغ مباحث جدید میریم.

خلاصه هر چیزی که لازم باشد تا شما به یک تعمیرکار کولرگازی خوب تبدیل شوید را مهیا کرده ایم. فقط کافیه هر جلسه همت کنید و بعد از کلاس جزوه ها و فایل ها را مطالعه داشته باشید. مدرک معتبر هم در پایان دوره (با هزینه مجزا) بهتون داده میشود. پس در انتخاب این کارگاه آموزشی مفید و مناسب شک نکنید.

آموزش تعمیر پنل کولر گازی

خیلی از نمایندگی های ما از جمله آموزش تعمیر کولرگازی در مشهد، آموزش تعمیر کولر گازی در شیراز، آموزش تعمیر کولر گازی در اصفهان، آموزش تعمیر کولر گازی در کیش، آموزش تعمیر کولر گازی در هرمزگان، آموزش تعمیر کولر گازی در قم و آموزشگاه تعمیر کولر گازی در مازندران از کسانی هستند که اینجا دوره را گذرانده اند.

چه نوع کولر گازی هایی در کلاس آموزش داده میشود؟

در کارگاه آموزش تعمیر کولر گازی کامتک دو نوع اسپلیت و بردهای متنوع برای تمرین وجود دارد. اما آموزش تعمیر کولر گازی ال جی، آموزش تعمیر کولرگازی سامسونگ، آموزش تعمیر کولر گازی اجنرال، آموزش تعمیر اسپلیت، آموزش تعمیر کولرگازی پنجره ای، آموزش تعمیر کولرگازی پروتابل، آموزش تعمیر چیلر، آموزش تعمیر تصفیه هوا، آموزش تعمیر اسپلیت سقفی و آموزش تعمیر کولر گازی میدیا از مثالهای داخل کلاس میباشد.

آموزشگاه تعمیر کولر گازی

با اطلاعات کلاس آموزش تعمیرات کولر گازی کامتک آشنا شوید

در اینجا برخی از مواردی که در کلاس تعمیر کولر گازی برای شما شرح داده میشود را آورده ایم. البته توضیحات عملی روی دستگاه کولر گازی میباشد که زیر نظر تعمیرکار کولر گازی توضیح داده میشود.

آموزش انواع موتور کولر گازی شامل شناخت و عیب یابی

شناخت کمپرسور پیستونی: عملکردی مشابه سیلندر و پیستون خودرو داشته که با هر بار رفت و برگشت پیستون مقداری از گاز مبرد موجود در محفظه کمپرسور به داخل سیلندر مکیده شده و تحت تراکم قرار گرفته و با فشار به داخل سیستم هدایت میشود.

 آشنایی با کمپرسور های روتاری (دوار): در این نوع کمپرسور ها با گردش 360 درجه ای تیغه ها عمل مکش و کمپرس ماده مبرد انجام می گیرد، بدین ترتیب که وقتی گاز از دریچه ورودی وارد کمپرسور می شود، در اثر چرخش تیغه ها و برخورد پره ها با گاز آن را با فشار به سوی لوله های خروجی هدایت می کند.

کمپرسورهای روتاری نسبت به کمپرسورهای پیستونی مصرف برق کمتری داشته و صدای حاصل از کارکرد آنها نیز کمتر است و در مجموع راندمان بالاتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی دارند.

شناخت کمپرسور اسکرول: نوع دیگری از کمپرسورهای مورد مصرف در کولر گازی می باشند که معمولاً در ظرفیت های بالا مورد استفاده قرار می گیرند. مکانیزم داخلی این کمپرسور ها از دو قطعه حلزونی شکل تشکیل شده که یکی ثابت و دیگری متحرک می باشد که حرکت حلزون متحرک باعث فشرده شدن گاز بین این دو شده و فشار لازم را در خروجی ایجاد مینماید. از مهمترین مزایای این کمپرسورها راندمان بالا، صدای کم و طول عمر زیاد آن است.

بررسی کندانسور تقطیر کننده: مجموعه ای از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک با طراحی خاص می باشد که در بخش خارجی دستگاه آت دور outdoor قرار گرفته که وظیفه آن جذب گرمای گاز مبرد در حالت سرمایش، یا دفع سرمای آن در حالت گرمایش و انتقال به محیط بیرون می باشد.

آموزش تعمیر کمپرسور کولر گازی

آشنایی با مدل های اواپراتور (تبخیر کننده)

مجموعه ای از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک  با طراحی خاص می باشد که در بخش داخلی دستگاه (Indoor) قرار گرفته و محل خنک سازی هوا (در حالت سرمایش) و یا دفع گرما (در حالت گرمایش) میباشد. به عبارتی هوای درون اتاق با مکیده شدن از قسمت بالای یونیت داخلی وارد محفظه  اواپراتور شده و پس از خنک شدن (در حالت سرمایش) و یا گرم شدن (در حالت گرمایش) از قسمت پایینی آن به سمت اتاق دمیده میشود.

آموزش طریقه گاز زدن کولر گازی با استفاده از ماده مبرد (گاز خنک)

ماده مبرد با دریافت گرمای محیط در بخش اواپراتور کولر گازی از حالت مایع تبدیل به گاز شده و در بخش کندانسور با پس دادن گرما مجدداً به حالت مایع تبدیل می شود. نیروی لازم جهت چرخش گاز خنک کننده در سیستم توسط کمپرسور انجام می پذیرد. گاز خنک کننده مورد استفاده در کولرهای گازی معمولاً R22 بوده که در سالهای اخیر به دلیل حفاظت از لایه ازن، با سایر گازهای سازگار با محیط زیست مانند R410A در حال جایگزین شدن می باشد.

آموزش نصب لوله مسی در اموزش نصب کولرگازی Air Condition

اضافه و کم کردن لوله مسی برای مسافت کولرگازی از قسمت کندانسور تا پنل داخلی

آموزش تعمیر دمپر و استپ موتور

دمپر تیغه ای پلاستیکی است که با قرار گرفتن در دهانه خروجی هوا در یونیت داخلی، جهت حرکت باد را از بالا به پایین تغییر میدهد.

استپ موتور (موتور سویینگ) موتور الکتریکی کوچکی است که دَوَران کامل ندارد و حرکت آن به صورت رفت و برگشتی و پلکانی است که تیغه آن متصل به دمپر است و موجب تغییر حالت دمپر می گردد؛ استپ موتورها با جریان برق مستقیم کار می کنند.

آموزش تعمیر  پروانه فن و بلوور

تعریف و عیب یابی پروانه فن و تعمیرات فن و طریقه تعویض آن با فن سالم.

شناخت الکتروموتور فن به همراه پروانه

اگر در اثر کارکرد و یا نوسان برق این قسمت اسیب ببیند باید تعویض گردد.

آموزش تعمیر برد کولر گازی

بخش آموزش تعمیر برد اینورتر کولر گازی

آموزش تعمیر بورد کولر گازی

آموزش الکترونیک و شناخت قطعات روی برد اینورتر کولر گازی

برد کولرگازی وظیفه صدور فرمان و کنترل عملکرد بخشهای مختلف اسپلیت را به عهده دارد. کارایی قطعات DIP و SMD روی این مدار شرح داده میشود. عملکرد، تست و اندازه گیری قطعات مدار کولر گازی از بخش های اصلی در کلاس اموزش تعمیر کولرگازی است.

شناخت قطعات الکترونیکی DIP و SMD روی مدار اینورتر کولرگازی، بررسی ارتباط قطعات روی مدار اینورتر، آموزش عیب یابی و مسیریابی برد اینورتر کولر گازی از موارد اصلی این کلاس است.

آموزش برنامه ریزی آی سی ها (پروگرام کردن)

سری های جدید کولر گازی دارای آی سی پروگرام است که وقتی دستگاه هنگ میکند؛ به اصطلاح باید برنامه ریزی سخت افزاری شود. پس کار با دستگاه پروگرامر و طریقه کپی IC ها را توضیح میدهیم.

بررسی مدار اینورتر کولر گازی با رسم دیاگرام ساده

در این قسمت ارتباط قطعات روی مدار به یکدیگر توضیح داده میشود. اموزش بصورت کاربردی و روی مدارات مختلف کولرگازی توضیح داده میشود. شما باید بدانید که قطعات الکترونیکی روی مدار چطور در ارتباط هستند تا بتوانیم به عیب برسیم.

روش تعمیر برد اسپلیت

آموزش عیب یابی فیوز حرارتی اتوماتیک (Overload)

وسیله حفاظتی است که کمپرسور را در مقابل نوسانات برق، درجه حرارت بیش از حد و سایر موارد الکتریکی محافظت میکند.

شناخت سنسور دما و رفع عیوب آن

برای کنترل برودت و تنظیم میزان سرمای مورد نیاز محیط مورد استفاده قرار میگیرد که معمولاً در روی اواپراتور نصب میگردد و فرمان قطع و وصل کمپرسور از این طریق صادر میشود.

آموزش تعمیر خازن های دستگاه و روش عیب یابی آنها

هدف از بکار گیری خازن عمدتاً افزایش گشتاور در زمان راه اندازی کمپرسور است و معمولاً یک خازن نیز برای راه اندازی موتور فن مورد استفاده قرار میگیرد.

0